Při stěhování Liberec ceník se nejvíce času věnuje přípravě – balení věcí do krabic, rozmontování nábytku, odmontování spotřebičů a elektroniky, vyklizení chladničky a mrazáku, úklidu a dalším záležitostem spojeným s odchodem ze stávajícího místa, ovšem nezbývá pak čas, prostor, energie a chuť myslet na to, jak to bude probíhat tam, kam se stěhujete. Můžete to odbýt slovy: „To je ještě daleko, ono se to tam nějak vykompenzuje, udělá, zařídí atp.“ Jistě máte pravdu, ale máte-li plán, půjde to lépe a bez větších nesnází.
Mějte připravený plán pro nové působiště
Rozmístění nábytku – mnoho chaosu vzniká v okamžiku, kdy vás stěhováci osloví, kam kterou skříň postavit, a vy nevíte, nejste si jisti, a teprve zvažujete, zda by to bylo lepší támhle do rohu, anebo raději blízko okna, nebo radši ne, dáme to tam a tam. Můžete tomu předejít předběžným nákresem, ještě doma, v poklidu, můžete využít nějaký plánovací software nebo si zhotovit papírový plánek či ještě lépe model s vystřiženými kusy nábytku z papíru.
Jak budete vybalovat věci – vybalování věcí je náročné na psychiku, všechno je v krabicích z kartonu, působí to na vás depresivně a už byste nejraději měli vše na svém místě. Udělejte si plán – rozdělte si krabice třeba po pěti, po šesti na jeden den, rozbalujte je podle priorit a nechtějte všechno stihnout za jediné odpoledne. Pracujte jen hodinu, dvě a pak běžte ven na čerstvý vzduch, třeba na vyjížďku na kole nebo na večeři do restaurace. A za každou vybalenou krabici se odměňte třeba nějakým zákuskem.
Administrativa – vzhledem k tomu, jak náročné je přivykat novému prostředí a současně vybalovat věci a zabydlovat se, měli byste se snažit většinu administrativních úkonů stihnout ještě před stěhováním. Odhlášení energií, nájemní smlouva, nové doklady, záležitosti ohledně zaměstnání, nahlášení změny adresy na různé instituce – to vše vás pak nebude zatěžovat v mysli a můžete se pak plně věnovat svému příbytku.